viernes, 3 de agosto de 2012

Aquí paz e despois groria


As situacións problemáticas na casa e na escola. Resolución de conflictos.

 
                     P A I D O C E N T R I S M O
O NENO COMO CENTRO DA ACCIÓN EDUCADORA.


     PAIS / PROFESORES

      OCUPADOS / PREOCUPADOS

             EN   EDUCAR
                                                      
·     Dependencia / autonomía
·     Liberdade
·     Formación integral

               Vivimos en sociedade

·     CASA
·     ESCOLA
·     CIDADE

-        Os outros
-        Na convivencia poden xurdir conflictos / discrepancias / incompatibilidades cos demais


         ANOS                    E TAPA                CARACT.
       3-5
 Educación Infantil
Individualidade
Egocentrismo
Vou coñecendo ós demais
       6-7
1º ciclo de
Ed.
Primaria
Persiste o egocentrismo
Estou máis acostumado ós demais
       8-9
2º ciclo de Ed. Primaria
Etapa dourada, segundo GESSELL
“Pandillas” infantís (xogo)
     10-12
3º ciclo de Ed. Primaria
Pre-adolescencia
Empeza o cuestionamento  dos maiores
Pandillas (*)

Diante dos posibles conflictos, como actuar?

·       Ante todo non perde-la calma
·       Os maiores deben exercita-la súa autoridade
·       Non ó autoritarismo
·       Cumpri-los papeis de pai/nai, mestres
·       Cando sexa necesario utiliza-la disciplina (con coherencia, humanidade e sentido común)
·       Chegar a autorregulación, autocontrol, autodisciplina
·       Regular conxuntamente, pactar as normas do grupo