MOMENTOS NUNHA SESIÓN DE MÚSICA E MOVEMENTO (4/6 ANOS)
Nos nenos en idade da Educación Infantil e do
Primeiro Ciclo de Educación Primaria o achegamento á Música ten que ser de
xeito dinámico e atractivo, tendo en conta a idade dos nenos e nenas e as súas
características psico-evolutivas.
Podemos contemplar un primeiro momento na
planificación das sesións de Música e Movemento, que chamaremos de quencemento; no que aprenderemos, por
exemplo, cancións do rico repertorio folclórico e tradicional tanto en castelán
como en galego, tamén con cancións actuais que se adapten aos intereses do
alumnado e por motivacións pedagóxicas. Ditas cancións acompañadas de percusión
corporal (pitos, palmas, pataleo).
Na parte central da sesión, faremos os exercicios de introducción á linguaxe
musical e de introducción instrumental. No que empregaremos códigos
pre-linguaxe musical e manexo de instrumentos musicais convencionais e
adaptados. Facéndose cun pequeno repertorio para posibles actuacións e
representacións grupais en público. Aprenderemos a dinamizar e dramatizar toda
unha serie de cancións axeitadas para o alumnado, tendo en conta a súa
diversidade e características propias.
Un terceiro e último momento, que
denominaremos volta á calma, no que
nun ambiente de silencio e atención (breve, por suposto) e de relaxación
poderemos escoitar, tumbados ou sentados e cos ollos pechados, fragmentos
escollidos de Música Clásica. Ao final daráselle aos nenos unha reseña do
fragmento escoitado que conteña título da obra, autor, época,... dun xeito moi
sinxelo, confeccionando así un ficheiro das pezas escoitadas e que levarán para
as súas casas.
Despois do silencio, o que máis se achega a expresar o inexpresable é a
música.
(ALDOUS
HUXLEY)
Germán Jesús Torres Sánchez